Yangiliklar
Qori Niyoziy nomidagi Tarbiya pedagogikasi milliy institutining bo‘limlari va ilmiy guruhlarini vazifalaridan kelib chiqib, ma’lumotlar bazasidagi mavzularni bajarishga ilmiy salohiyatni yo‘naltirish va biriktirish
Mavzular nomi
|
Bo‘limlar nomi
va faoliyat yo‘nalishlari |
Mavzular nomi |
|
“Inklyuziv ta’lim-tarbiya metodikasi” ilmiy
tadqiqot bo‘limi. Alohida yondoshuvni talab qiladigan tarbiyaviy jarayonlarni
inklyuziya prinsipi asosida tashkil qilish metodikalari, strategiyalari va
pedagogik texnologiyalari yaratiladi. |
Alohida ta’lim ehtiyojlari bo‘lgan
bolalar tarbiyasining ilmiy-metodik ta’minotini takomillashtirish
mexanizmlari |
|
Maktabgacha ta’limda o‘yin
texnologiyalari asosida axloqiy tarbiyani amalga oshirish |
|
|
O‘quvchilarda ijtimoiy-emotsional
kompetensiyalarni shakllantirishda sinfdan tashqari tarbiyaviy tadbirlarning
roli |
|
|
Maktabgacha yoshdagi bolalarda nutq va muloqot
madaniyatini rivojlantirishning mexanizmlari |
|
|
O‘smirlar bilan individual
tarbiyaviy ish yuritishda psixologik xizmat faoliyatining samaradorligi |
|
|
O‘smir yoshdagi o‘quvchilarda
dars intizomiga mas’uliyatli munosabatni rivojlantirish mexanizmlari |
|
|
Sinfdan tashqari tadbirlarda
o‘smir yoshdagi o‘quvchilarda ijtimoiy tashabbuskorlikni tarbiyalash
metodikasi |
|
|
SEL metodikalari vositasida
o‘smirlarda mas’uliyatli qaror qabul qilish kompetensiyalarini rivojlantirish |
|
|
O‘quvchilarga hayot xavfsizligi qoidalarini o‘rgatish asosida mas’uliyat
tuyg‘usini tarbiyalash metodikasi |
|
|
Qadriyatli
yondashuv asosida umumta’lim maktablari o‘quvchilarida inklyuziv madaniyat
ko‘nikmalarini shakllantirish mexanizmlari |
|
|
Huquqbuzarlik
sodir etishga moyilligi bo‘lgan o‘quvchilar bilan ishlashning pedagogik
tizimini takomillashtirish |
|
|
“Mahalla – oila – maktab
hamkorligi” ilmiy tadqiqot bo‘limi. “Mahalla – oila – maktab hamkorligi”
Konsepsiyasi zamon talabidan kelib chiqib, yangilanadi. Bo‘lim ushbu asosda
mahallalar, oilalar va maktablarda amalga oshirilayotgan milliy tarbiya
jarayonlarini ilmiy tadqiq qiladi. Mahallalarning milliy tarbiyaviy
resurslarini tiklaydi. Ota-onalarning farzand tarbiyasi uchun mas’uliyatini
oshirishning ilmiy-asoslangan strategiyalarini ishlab chiqadi.
|
Yoshlarni sog‘lom
turmush tarzi asosida tarbiyalashning kollaborativ texnologiyalari. |
|
Noto‘liq oilalarda
oila-maktab-mahalla hamkorligining samarali texnologiyalari asosida
o‘quvchi-yoshlarni tarbiyalash metodikasi |
|
|
“Mahalla
pedagogikasi”ni modernizatsiyalashning innovatsion texnologiyalaridan
foydalanish |
|
|
Mahallalarda “Bir bolaga yetti qo‘shni -
ona-ona” an’anaviy konsepsiyasini
texnologik taminlash” muammolari |
|
|
Qizlarni sog‘lom turmush tarzi asosida oilaga
tayyorlashda oila-mahalla hamkorligini rivojlantirishning maqbul mexanizmlar |
|
|
Oila-maktab-maxalla hamkorligi asosida bolalarni
kiberzo‘ravonlikdan himoyalanishga tayyorlash metodikasi |
|
|
O‘quvchi-yoshlarda
mas’uliyat tuyg‘usini shakllantirishda oila va maktab hamkorligini
rivojlantirishning pedagogik mexanizmlari |
|
|
Umumiy o‘rta ta’lim
maktablari o‘quvchilarini tarbiyalashda oila-maktab-mahalla hamkorligi
profilaktikasini pedagogik-psixologik metodikasi |
|
|
O‘quvchi-yoshlarda sharqona odobni
tarbiyalashda milliy tarbiya an’analaridan foydalanish metodikasi
(oila-maktab-mahalla hamkorligi asosida) |
|
|
Oilaviy qadriyatlar asosida barkamol
avlodni ma’naviy-axloqiy tarbiyalashda ta’lim muassasi-oila-mahalla
hamkorligini rivojlantirish metodikasi |
|
|
Tarbiyaviy qadriyatlar
vositasida o‘zbek mahallalarida o‘quvchilarni salbiy illatlardan holi tarbiyalashning
takomillashgan kollabarotiv metodikasi |
|
|
O‘quvchilarning tashabbuskorligini qo‘llab-quvvatlashda
ota-ona va o‘qituvchi hamkorligini ta’minlash mexanizmlari |
|
|
Oilaviy nizolar profilaktikasining optimal
mexanizmlari |
|
|
Oilada ota-ona mas’uliyatini
rivojlantirishda maktab-oila-mahalla hamkorligini samarali tashkil etish
metodikasi |
|
|
Oila-maktab-mahalla
hamkorligi asosida oilada otalar ma’suliyatini oshirishning moqernizatsiyalashgan shart-sharoitlari |
|
|
Xalq an’analari va urf-odatlari oilada
bolalarning axloqiy fazilatlarini shakllantirish vositasi sifatida |
|
|
Yangi O‘zbekiston taraqqiyot strategiyasi kontekstida
o‘quvchilarda ma’naviy immunitetni shakllantirishning tarbiyaviy omillari |
|
|
O‘quvchi-yoshlarda ijtimoiy mas’uliyatni
rivojlantirishda volontyorlik faoliyatining tarbiyaviy salohiyati |
|
|
Maktabda ma’naviy-ma’rifiy mukomlidditni
sog‘lomlashtirishga qaratilgan kompleks tarbiyaviy dasturlar samaradorligi |
|
|
Maktabgacha ta’lim tashkilotlarida oila bilan
hamkorlik asosida bolalar xarakter xususiyatlarini shakllantirish |
|
|
Mahalla yoshlar yetakchilari ishtirokida
o‘quvchilarning bo‘sh vaqtini mazmunli tashkil etishning tarbiyaviy modeli |
|
|
Ta’lim muassasalarida ijtimoiy loyihalar orqali
o‘quvchilarda fuqarolik mas’uliyatini tarbiyalash tajribalari |
|
|
Mahalla, maktab va oila hamkorligida yoshlarni
ekstremistik g‘oyalardan asrashning tarbiyaviy profilaktikasi |
|
|
O‘quvchilarda ekologik madaniyatni
shakllantirishning tarbiyaviy va didaktik imkoniyatlari |
|
|
“Oila – mahalla – maktab”
tizimida tarbiyaviy monitoring va diagnostika mexanizmlarini joriy etish
masalalari |
|
|
Yangi O‘zbekiston sharoitida uzluksiz tarbiya
konsepsiyasini amaliyotga tadbiq etishning muhim yo‘nalishlari |
|
|
O‘quvchi-yoshlarda sharqona odobni
tarbiyalashda milliy tarbiya an’analaridan foydalanish metodikasi
(oila-maktab-mahalla hamkorligi asosida) |
|
|
“Milliy tarbiya
jarayonlarini tashkil etish va boshqarish texnologiyalari” ilmiy tadqiqot
bo‘limi. (Umumiy o‘rta ta’lim maktablarida tarbiyaviy jarayonlarni tashkil
etish va boshqarishni modernizatsiyalash, zamonaviy menejment
texnologiyalarini joriy qilish va ilmiy-pedagogik jihatdan ta’minlash strategiyalari
ishlab chiqiladi va amaliyotga tatbiq etiladi.) |
Bo‘lajak o‘qituvchilarda tarbiyaviy jarayonlarni tashkil etish
kompetensiyasini rivojlantirish mexanizmlari |
|
Tarbiyaviy jarayonlarni tashkil etishning interfaol tizimi |
|
|
Tarbiyaviy jarayonlar mahsuldorligini ta’minlashga
qaratilgan pedagogik mahorat maktabi strategiyalari |
|
|
Ta’lim muassasalarida
tarbiya jarayonini boshqarish va muvofiqlashtirish masalalari: xorijiy
tajribalar asosida |
|
|
Bo‘lajak
boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining tanqidiy fikrlashini rivojlantirish
asosida tarbiyaviy faoliyatga tayyorlash |
|
|
Kognitiv yondashuv asosida
bo‘lajak o‘qituvchilarni tarbiyaviy jarayonlarni loyihalashga tayyorlash
mexanizmlari |
|
|
“Milliy tarbiya, mutafakkirlar va jadidlarning
pedagogik ta’limotlari” ilmiy tadqiqot bo‘limi. (Milliy tarbiya, mutafakkir
va jadidlarning tarbiyaga oid ko‘p asrlik ta’limotlarini, o‘zbek xalqining
ming yillik amaliy tarbiyaviy tajribasini kompleks tadqiq qilish hamda maktab ta’limi amaliyotiga tadbiq
etish taktikasi va strategiyasini ishlab chiqish bilan shug‘ullanadi. |
Kognitiv yondashuv asosida o‘quvchilarni
emotsional rivojlantirishning mahsuldor tizimlari |
|
Tarbiyaviy jarayonlarda o‘quvchilar faolligini
ta’minlash metodikasi |
|
|
O‘quvchilarni ma’naviy-axloqiy rivojlantirishga
qaratilgan tarbiyaviy modellarning pedagogik imkoniyatlari |
|
|
Innovatsion tarbiya strategiyalaridan pedagogik
jarayonlarda foydalanish mexanizmlari |
|
|
Innovatsion yondashuv asosida o‘qituvchi-o‘quvchi
munosabatlarini rivojlantirishning optimal texnologiyalari |
|
|
Kreativ yondashuv asosida o‘quvchilarda badiiy-estetik
didni rivojlantirish mexanizmlari |
|
|
Kognitiv texnologiyalar vositasida o‘smir
yoshdagi o‘quvchilarda mustaqil
rivojlanish motivlarini shakllantirish mexanizmlari |
|
|
O‘quvchilarda “4K” kompetensityalarini
shakllantirishga yo‘naltirilgan pedagogik jarayonlarni optimallashtirish
mexanizmlari |
|
|
Integrativ yondashuv asosida bo‘lajak
o‘qituvchilarda “4K” kompetensiyalarini
rivojlantirish tizimi |
|
|
Kognitiv yondashuv asosida o‘quvchilarda radiativ
fikrlash ko‘nikmalarini rivojlantirish mexanizmlari |
|
|
Kichik maktab
yoshidagi o‘quvchilarda mas’uliyat tuyg‘usini tarbiyalash asosida
ma’naviy-axloqiy sifatlarini rivojlantirish metodikasi |
|
|
Jadid ma’rifatparvarlari ma’naviy-axloqiy
merosini pedagogik jarayonlarga tatbiq etish strategiyalari |
|
|
Sharq mutafakkirlarining shaxs tarbiyasiga oid
pedagogik merosi vositasida o‘quvchilarda pozitiv dunyoqarashni
shakllantirish tizimi |
|
|
Hadislar va pandnomalar vositasida o‘quvchilarda
mardlik, jo‘mardlik sifatlarini tarbiyalash metodikasi |
|
|
Sharq murafakkirlarining qizlar tarbiyasiga oid
pedagogik ta’limotlaridan tarbiyaviy jarayonlarda foydalanish mexanizmlari |
|
|
Milliy tarbiya modellarining o‘zbek xalqi
madaniy-ma’naviy kamolotini ta’minlash imkoniyatlari |
|
|
Shayx Sa’diy hikoyatlari vositasida o‘quvchilarni
ma’naviy-axloqiy tarbiyalashning innovatsion strategiyalari |
|
|
Pandnomalar yordamida o‘quvchilarning intellektual
imkoniyatlarini kengaytirish mexanizmlari |
|
|
Merosnomalar vositasida o‘quvchi hamda talabalarni
ma’naviy-intellektual rivojlantirishning innovatsion texnologiyalari |
|
|
Muammoli vaziyatlar yaratish asosida o‘quvchilarda
tizimli fikrlash ko‘nikmalarini rivojlantirish strategiyalari |
|
|
O‘smir yoshdagi o‘quvchilarda mustaqil rivojlanish
motivlarini shakllantirish tizimi |
|
|
O‘quvchi-yoshlarda kitobxonlik madaniyatini
rivojlantirish orqali ma’naviy-axloqiy tarbiyani takomillashtirish
strategiyalari |
|
|
Boshlang‘ich sinflarda ijtimoiy rollarni
o‘zlashtirish jarayonida o‘yin va hamkorlikning tarbiyaviy ahamiyati |
|
|
Maktab pedagogik jamoa orasida “Hamkorlik
pedagogikasi” tamoyillarini joriy etishning tarbiyaviy samaralari |
|
|
O‘qituvchi shaxsiy namunasi orqali o‘quvchilarda
axloqiy me’yorlarga amal qilish ko‘nikmalarini shakllantirish |
|
|
O‘quvchilar o‘rtasidagi nizolarni konstruktiv hal
etishga o‘rgatishning tarbiyaviy modeli |
|
|
O‘g‘il va qiz bolalar tarbiyasida genderga mos
milliy qadriyatlarga asoslangan yondashuvni shakllantirish |
|
|
O‘quvchilarni mehnatsevarlik ruhida tarbiyalashda
“ustoz–shogird” an’analarining zamonaviy talqini |
|
|
Ko‘p madaniyatli muhitda o‘quvchilarda
bag‘rikenglikni tarbiyalashning pedagogik mexanizmlari |
|
|
O‘quvchi-yoshlarda milliy g‘urur va vatanparvarlik
tuyg‘ularini tarbiyalashda tarixiy shaxslar hayotining pedagogik talqini |
|
|
“Milliy tarbiyaning raqamli pedagogik ta’minoti” ilmiy tadqiqot
bo‘limi. (Maktablarda o‘qitiladigan barcha o‘quv predmetlarida amalga
oshiriladigan tarbiyaviy jarayonlar
uchun raqamli kontentlar va texnologiyalar ishlab chiqiladi. Ularni
amaliyotga tatbiq etish strategiyalari ishlab chiqiladi. Natijada ta’lim va
tarbiya jarayonlari yagona maqsad atrofida birlashtiriladidi. Ta’lim
va tarbiya jarayonlari raqamlashtiriladi). |
Boshlang‘ich ta’limni raqamlashtirish sharoitida
o‘quvchilarni fuqarolik ruhida tarbiyalash muamollari |
|
Boshlang‘ich sinf o‘quvchilarida
mediamadaniyatni shakllantirishning ilg‘or strategiyalari |
|
|
Axborotlashgan jamiyat sharoitida maktabgacha yoshdagi
bolalarni axloqiy tarbiyalashning
metodologik muammolari |
|
|
Raqamli jamiyatda bolalar va o‘smirlarni
tarbiyalashning optimal mexanizmlari |
|
|
Axborotlashgan jamiyat sharoitida boshlang‘ich sinf
o‘quvchilarini aqliy tarbiyalashning metodologik negizlari |
|
|
Turli ko‘ngilochar va milliy tarbiyaga zid muqobil
internet kontentlar yaratishning metodologik va texnologik muammolari |
|
|
Bolalar va o‘smirlarda
gadjetlarga qaramlikni oldini olishga xizmat qiluvchi muqobil
vositalar yaratashning psixologik, pedagogik va texnologik muammolari |
|
|
Raqamli texnologiyalar asosida maktabgacha va maktab
ta’limi tizimini tarbiyaviy jihatdan rivojlantirish muammolari |
|
|
Bolalarni xavfsiz raqamli muhitda
tarbiyalashning ilmiy-metodik mexanizmlari |
|
|
Raqamli muhitni bola shaxsini rivojlantirishga
yo‘naltirib tashkil etishning metodologik muammolari |
|
|
Maktab o‘quv fanlaridan tarbiyaviy kontentlarni
yaratishning estetik va texnologik mexanizmlari |
|
|
Maktabgacha ta’lim tashkilotlari pedagoglarida raqamli
ko‘nikmalarni shakllantirish muammolari |
|
|
Hamkorlik pedagogikasi asosida
yoshlarda kiberxavfsizlik ko‘nikmalarini rivojlantirish |
|
|
Oilada bolalarni kiberxavfsizlikdan himoyalanish
ruhida tarbiyalashning ilg‘or texnologiyalari |
|
|
Maktab va mahalla hamkorligida
“raqamli klub”lar faoliyati orqali bolalarda axborot madaniyatini
rivojlantirish |
|
|
O‘quvchilarda milliy o‘zlikni
anglash kompetensiyalarini rivojlantirishda raqamli milliy kontentning o‘rni. |
|
|
O‘quvchilarning ijtimoiy
tarmoqlardagi xulq-atvorini tarbiyaviy nazorat qilishning pedagogik
imkoniyatlari |
|
|
Ota-onalarning raqamli
savodxonligini oshirish orqali oilaviy tarbiyani zamonaviylashtirish
imkoniyatlari |
|
|
Raqamli ta’lim sharoitida
masofaviy tarbiyaviy ishlarni tashkil etishning pedagogik va texnologik
asoslari |
|
|
Kiberfazoda yuzaga kelayotgan
yangi xatarlar sharoitida o‘quvchilarda axborot xavfsizligi madaniyatini
shakllantirish |
|
|
Bolalar va o‘smirlar ongiga
ta’sir ko‘rsatuvchi reklama va kontentlarning tarbiyaviy tahlili |
|
|
O‘quvchilarda
fuqarolik pozitsiyasini shakllantirishda raqamli va an’anaviy tarbiya
vositalarining integratsiyasi |
|
|
Raqamli vositalar orqali
tarbiyaviy targ‘ibotni olib borishning afzalliklari va xavf-xatarlarini
tahlil qilish |
|
|
Milliy kontentlar vositasida boshlang‘ich
sinf o‘quvchilarida kitobxonlik ko‘nikmalarini rivojlantirishning ijtimoiy-pedagogik asoslari |
|
|
Axloqiy kontentlar vositasida boshlang‘ich sinf o‘quvchilarining
millatlararo muloqot ko‘nikmalarini rivojlantirish metodikasi |
|
|
O‘quvchilarning
multimedia vositalari bilan ishlash ko‘nikmalarini rivojlantirishda estetik
didni tarbiyalash metodikasi |
|
|
“Ota-onalar universiteti”
va tarbiyaviy jarayonlarning metodik ta’minoti” ilmiy-tadqiqot bo‘limi.
(Ota-onalar va maktabgacha va maktablarda amalga oshiriladigan tarbiyaviy
jarayonlarni ilmiy-metodik ta’minlashga yo‘naltirilgan o‘quv-uslubiy
majmualar, strategiyalar ishlab chiqish bilan shug‘ullanadi). |
Ota-onalarning tarbiyaga oid pedagogik merosdan
xabardorlik darajasini oshirish vositalari |
|
O‘zbekona an’anaviy qadriyatlar
asosida oilada o‘smir qizlarni tarbiyalashni tashkil etishning kollaborativ
metodikasi |
|
|
Zamonaviy oilalarda an’anaviy
o‘zbekona qadriyatlar asosida otalar mas’uliyatini oshirishning pedagogik strategiyalari |
|
|
“Ota-onalar universitetlari” faoliyatini
takomillashtirishning ilmiy-pedagogik mexanizmlari |
|
|
Maktabgacha ta’lim
tashkilotlarida “ota-onalar klublari” faoliyati orqali tarbiyaviy hamkorlikni
kuchaytirish |
|
|
“Xalqaro pedagogik tajribalar” ilmiy tadqiqot
bo‘limi. Bo‘lim dunyoning rivojlangan mamlakatlarida amalga oshirilgan
nazariy va metodik tadqiqotlarning samaralari, umumiy o‘rta ta’lim
muassasalarida o‘quvchilarni tarbiyalash sohasida amalga oshirgan islohotlari
va ularning natijalarini qiyosiy o‘rganadi. Jahon tajribasining eng samarali
metodika va texnologiyalaridan O‘zbekiston sharoitiga moslashtirish va
foydalanish bo‘yicha ilmiy-metodik majmualar, ishlanmalar, kitob, qo‘llanma
va raqamli kontentlar ishlab chiqadi. |
Maktabgacha ta’lim tizimida
ta’lim samaradorligiga erishishda xorijiy tajribalardan foydalanish |
|
Oilada milliy tarbiyaning
nazariyasi va amaliyotini pedagogik tahlil qilish: Yaponiya (yoki boshqa
Sharq mamlakatlari) tajribasi misolida |
|
|
Milliy va umuminsoniy
qadriyatlarning o‘sib kelayotgan avlod axloqiy tarbiyasidagi o‘rni (xorijiy
tajriba asosida) |
|
|
Mahalliy va
xalqaro dasturlar asosida maktablarda sog‘lom ma’naviy muhit yaratish
tajribalarini tahlil qilish |
|
|
Maktabgacha va
maktab ta’limi tizimida tarbiyaviy siyosat va amaliyot uyg‘unligini
ta’minlashning strategik yo‘nalishlari |