Yangiliklar

05.11.2025       44

Qori Niyoziy nomidagi Tarbiya pedagogikasi milliy institutining bo‘limlari va ilmiy guruhlarini vazifalaridan kelib chiqib, ma’lumotlar bazasidagi mavzularni bajarishga ilmiy salohiyatni yo‘naltirish va biriktirish

Mavzular nomi

Qori Niyoziy nomidagi Tarbiya pedagogikasi milliy institutining bo‘limlari va ilmiy guruhlarini vazifalaridan kelib chiqib, ma’lumotlar bazasidagi mavzularni bajarishga ilmiy salohiyatni yo‘naltirish va biriktirish

Bo‘limlar nomi va faoliyat yo‘nalishlari

Mavzular nomi

“Inklyuziv ta’lim-tarbiya metodikasi” ilmiy tadqiqot bo‘limi. Alohida yondoshuvni talab qiladigan tarbiyaviy jarayonlarni inklyuziya prinsipi asosida tashkil qilish metodikalari, strategiyalari va pedagogik texnologiyalari yaratiladi.

Alohida ta’lim ehtiyojlari bo‘lgan bolalar tarbiyasining ilmiy-metodik ta’minotini takomillashtirish mexanizmlari

Maktabgacha ta’limda o‘yin texnologiyalari asosida axloqiy tarbiyani amalga oshirish

O‘quvchilarda ijtimoiy-emotsional kompetensiyalarni shakllantirishda sinfdan tashqari tarbiyaviy tadbirlarning roli

Maktabgacha yoshdagi bolalarda nutq va muloqot madaniyatini rivojlantirishning mexanizmlari

O‘smirlar bilan individual tarbiyaviy ish yuritishda psixologik xizmat faoliyatining samaradorligi

O‘smir yoshdagi o‘quvchilarda dars intizomiga mas’uliyatli munosabatni rivojlantirish mexanizmlari

Sinfdan tashqari tadbirlarda o‘smir yoshdagi o‘quvchilarda ijtimoiy tashabbuskorlikni tarbiyalash metodikasi

SEL metodikalari vositasida o‘smirlarda mas’uliyatli qaror qabul qilish kompetensiyalarini rivojlantirish

O‘quvchilarga hayot xavfsizligi qoidalarini o‘rgatish asosida mas’uliyat tuyg‘usini tarbiyalash metodikasi

Qadriyatli yondashuv asosida umumta’lim maktablari o‘quvchilarida inklyuziv madaniyat ko‘nikmalarini shakllantirish mexanizmlari

Huquqbuzarlik sodir etishga moyilligi bo‘lgan o‘quvchilar bilan ishlashning pedagogik tizimini takomillashtirish

“Mahalla – oila – maktab hamkorligi” ilmiy tadqiqot bo‘limi. “Mahalla – oila – maktab hamkorligi” Konsepsiyasi zamon talabidan kelib chiqib, yangilanadi. Bo‘lim ushbu asosda mahallalar, oilalar va maktablarda amalga oshirilayotgan milliy tarbiya jarayonlarini ilmiy tadqiq qiladi. Mahallalarning milliy tarbiyaviy resurslarini tiklaydi. Ota-onalarning farzand tarbiyasi uchun mas’uliyatini oshirishning ilmiy-asoslangan strategiyalarini ishlab chiqadi.

 

 

 

Yoshlarni sog‘lom turmush tarzi asosida tarbiyalashning kollaborativ texnologiyalari.

Noto‘liq oilalarda oila-maktab-mahalla hamkorligining samarali texnologiyalari asosida o‘quvchi-yoshlarni tarbiyalash metodikasi

 “Mahalla pedagogikasi”ni modernizatsiyalashning innovatsion texnologiyalaridan foydalanish

Mahallalarda “Bir bolaga yetti qo‘shni - ona-ona” an’anaviy konsepsiyasini  texnologik taminlash” muammolari

Qizlarni sog‘lom turmush tarzi asosida oilaga tayyorlashda oila-mahalla hamkorligini rivojlantirishning maqbul mexanizmlar

Oila-maktab-maxalla hamkorligi asosida bolalarni kiberzo‘ravonlikdan himoyalanishga tayyorlash metodikasi

O‘quvchi-yoshlarda mas’uliyat tuyg‘usini shakllantirishda oila va maktab hamkorligini rivojlantirishning pedagogik mexanizmlari

Umumiy o‘rta ta’lim maktablari o‘quvchilarini tarbiyalashda oila-maktab-mahalla hamkorligi profilaktikasini pedagogik-psixologik metodikasi

O‘quvchi-yoshlarda sharqona odobni tarbiyalashda milliy tarbiya an’analaridan foydalanish metodikasi (oila-maktab-mahalla hamkorligi asosida)

Oilaviy qadriyatlar asosida barkamol avlodni ma’naviy-axloqiy tarbiyalashda ta’lim muassasi-oila-mahalla hamkorligini rivojlantirish metodikasi

Tarbiyaviy qadriyatlar vositasida o‘zbek mahallalarida o‘quvchilarni salbiy illatlardan holi tarbiyalashning takomillashgan kollabarotiv metodikasi

O‘quvchilarning tashabbuskorligini qo‘llab-quvvatlashda ota-ona va o‘qituvchi hamkorligini ta’minlash mexanizmlari

Oilaviy nizolar profilaktikasining optimal mexanizmlari

Oilada ota-ona mas’uliyatini rivojlantirishda maktab-oila-mahalla hamkorligini samarali tashkil etish metodikasi

Oila-maktab-mahalla hamkorligi asosida oilada otalar ma’suliyatini oshirishning  moqernizatsiyalashgan shart-sharoitlari

Xalq an’analari va urf-odatlari oilada bolalarning axloqiy fazilatlarini shakllantirish vositasi sifatida

Yangi O‘zbekiston taraqqiyot strategiyasi kontekstida o‘quvchilarda ma’naviy immunitetni shakllantirishning tarbiyaviy omillari

O‘quvchi-yoshlarda ijtimoiy mas’uliyatni rivojlantirishda volontyorlik faoliyatining tarbiyaviy salohiyati

Maktabda ma’naviy-ma’rifiy mukomlidditni sog‘lomlashtirishga qaratilgan kompleks tarbiyaviy dasturlar samaradorligi

Maktabgacha ta’lim tashkilotlarida oila bilan hamkorlik asosida bolalar xarakter xususiyatlarini shakllantirish

Mahalla yoshlar yetakchilari ishtirokida o‘quvchilarning bo‘sh vaqtini mazmunli tashkil etishning tarbiyaviy modeli

Ta’lim muassasalarida ijtimoiy loyihalar orqali o‘quvchilarda fuqarolik mas’uliyatini tarbiyalash tajribalari

Mahalla, maktab va oila hamkorligida yoshlarni ekstremistik g‘oyalardan asrashning tarbiyaviy profilaktikasi

O‘quvchilarda ekologik madaniyatni shakllantirishning tarbiyaviy va didaktik imkoniyatlari

“Oila – mahalla – maktab” tizimida tarbiyaviy monitoring va diagnostika mexanizmlarini joriy etish masalalari

Yangi O‘zbekiston sharoitida uzluksiz tarbiya konsepsiyasini amaliyotga tadbiq etishning muhim yo‘nalishlari

O‘quvchi-yoshlarda sharqona odobni tarbiyalashda milliy tarbiya an’analaridan foydalanish metodikasi (oila-maktab-mahalla hamkorligi asosida)

“Milliy tarbiya jarayonlarini tashkil etish va boshqarish texnologiyalari” ilmiy tadqiqot bo‘limi. (Umumiy o‘rta ta’lim maktablarida tarbiyaviy jarayonlarni tashkil etish va boshqarishni modernizatsiyalash, zamonaviy menejment texnologiyalarini joriy qilish va ilmiy-pedagogik jihatdan ta’minlash strategiyalari ishlab chiqiladi va amaliyotga tatbiq etiladi.)

Bo‘lajak o‘qituvchilarda  tarbiyaviy jarayonlarni tashkil etish kompetensiyasini rivojlantirish mexanizmlari

Tarbiyaviy jarayonlarni tashkil etishning interfaol tizimi

Tarbiyaviy jarayonlar mahsuldorligini ta’minlashga qaratilgan pedagogik mahorat maktabi strategiyalari

Ta’lim muassasalarida tarbiya jarayonini boshqarish va muvofiqlashtirish masalalari: xorijiy tajribalar asosida

Bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining tanqidiy fikrlashini rivojlantirish asosida tarbiyaviy faoliyatga tayyorlash

Kognitiv yondashuv asosida bo‘lajak o‘qituvchilarni tarbiyaviy jarayonlarni loyihalashga tayyorlash mexanizmlari

“Milliy tarbiya, mutafakkirlar va jadidlarning pedagogik ta’limotlari” ilmiy tadqiqot bo‘limi. (Milliy tarbiya, mutafakkir va jadidlarning tarbiyaga oid ko‘p asrlik ta’limotlarini, o‘zbek xalqining ming yillik amaliy tarbiyaviy tajribasini kompleks tadqiq qilish  hamda maktab ta’limi amaliyotiga tadbiq etish taktikasi va strategiyasini ishlab chiqish bilan shug‘ullanadi.

Kognitiv yondashuv asosida o‘quvchilarni emotsional rivojlantirishning mahsuldor tizimlari

Tarbiyaviy jarayonlarda o‘quvchilar faolligini ta’minlash metodikasi

O‘quvchilarni ma’naviy-axloqiy rivojlantirishga qaratilgan tarbiyaviy modellarning pedagogik imkoniyatlari

Innovatsion tarbiya strategiyalaridan pedagogik jarayonlarda foydalanish mexanizmlari

Innovatsion yondashuv asosida o‘qituvchi-o‘quvchi munosabatlarini rivojlantirishning optimal texnologiyalari

Kreativ yondashuv asosida o‘quvchilarda badiiy-estetik didni rivojlantirish mexanizmlari

Kognitiv texnologiyalar vositasida o‘smir yoshdagi o‘quvchilarda mustaqil  rivojlanish motivlarini shakllantirish mexanizmlari

O‘quvchilarda 4K kompetensityalarini shakllantirishga yo‘naltirilgan pedagogik jarayonlarni optimallashtirish mexanizmlari

Integrativ yondashuv asosida bo‘lajak o‘qituvchilarda 4K kompetensiyalarini rivojlantirish tizimi

Kognitiv yondashuv asosida o‘quvchilarda radiativ fikrlash ko‘nikmalarini rivojlantirish mexanizmlari

Kichik maktab yoshidagi o‘quvchilarda mas’uliyat tuyg‘usini tarbiyalash asosida ma’naviy-axloqiy sifatlarini rivojlantirish metodikasi

Jadid ma’rifatparvarlari ma’naviy-axloqiy merosini pedagogik jarayonlarga tatbiq etish strategiyalari

Sharq mutafakkirlarining shaxs tarbiyasiga oid pedagogik merosi vositasida o‘quvchilarda pozitiv dunyoqarashni shakllantirish tizimi

Hadislar va pandnomalar vositasida o‘quvchilarda mardlik, jo‘mardlik sifatlarini tarbiyalash metodikasi

Sharq murafakkirlarining qizlar tarbiyasiga oid pedagogik ta’limotlaridan tarbiyaviy jarayonlarda foydalanish mexanizmlari

Milliy tarbiya modellarining o‘zbek xalqi madaniy-ma’naviy kamolotini ta’minlash imkoniyatlari

Shayx Sa’diy hikoyatlari vositasida o‘quvchilarni ma’naviy-axloqiy tarbiyalashning innovatsion strategiyalari

Pandnomalar yordamida o‘quvchilarning intellektual imkoniyatlarini kengaytirish mexanizmlari

Merosnomalar vositasida o‘quvchi hamda talabalarni ma’naviy-intellektual rivojlantirishning innovatsion  texnologiyalari

Muammoli vaziyatlar yaratish asosida o‘quvchilarda tizimli fikrlash ko‘nikmalarini rivojlantirish strategiyalari

O‘smir yoshdagi o‘quvchilarda mustaqil rivojlanish motivlarini shakllantirish tizimi

O‘quvchi-yoshlarda kitobxonlik madaniyatini rivojlantirish orqali ma’naviy-axloqiy tarbiyani takomillashtirish strategiyalari

Boshlang‘ich sinflarda ijtimoiy rollarni o‘zlashtirish jarayonida o‘yin va hamkorlikning tarbiyaviy ahamiyati

Maktab pedagogik jamoa orasida “Hamkorlik pedagogikasi” tamoyillarini joriy etishning tarbiyaviy samaralari

O‘qituvchi shaxsiy namunasi orqali o‘quvchilarda axloqiy me’yorlarga amal qilish ko‘nikmalarini shakllantirish

O‘quvchilar o‘rtasidagi nizolarni konstruktiv hal etishga o‘rgatishning tarbiyaviy modeli

O‘g‘il va qiz bolalar tarbiyasida genderga mos milliy qadriyatlarga asoslangan yondashuvni shakllantirish

O‘quvchilarni mehnatsevarlik ruhida tarbiyalashda “ustoz–shogird” an’analarining zamonaviy talqini

Ko‘p madaniyatli muhitda o‘quvchilarda bag‘rikenglikni tarbiyalashning pedagogik mexanizmlari

O‘quvchi-yoshlarda milliy g‘urur va vatanparvarlik tuyg‘ularini tarbiyalashda tarixiy shaxslar hayotining pedagogik talqini

“Milliy tarbiyaning raqamli pedagogik ta’minoti” ilmiy tadqiqot bo‘limi. (Maktablarda o‘qitiladigan barcha o‘quv predmetlarida amalga oshiriladigan tarbiyaviy jarayonlar  uchun raqamli kontentlar va texnologiyalar ishlab chiqiladi. Ularni amaliyotga tatbiq etish strategiyalari ishlab chiqiladi. Natijada ta’lim va tarbiya jarayonlari  yagona  maqsad atrofida birlashtiriladidi. Ta’lim va tarbiya jarayonlari raqamlashtiriladi).

Boshlang‘ich ta’limni raqamlashtirish sharoitida o‘quvchilarni fuqarolik ruhida tarbiyalash muamollari

Boshlang‘ich sinf o‘quvchilarida mediamadaniyatni shakllantirishning ilg‘or strategiyalari

Axborotlashgan jamiyat sharoitida maktabgacha yoshdagi bolalarni  axloqiy tarbiyalashning metodologik muammolari

Raqamli jamiyatda bolalar va o‘smirlarni tarbiyalashning optimal mexanizmlari

Axborotlashgan jamiyat sharoitida boshlang‘ich sinf o‘quvchilarini aqliy tarbiyalashning metodologik negizlari

Turli ko‘ngilochar va milliy tarbiyaga zid muqobil internet kontentlar yaratishning metodologik va texnologik muammolari

Bolalar va o‘smirlarda  gadjetlarga qaramlikni oldini olishga xizmat qiluvchi muqobil vositalar yaratashning psixologik, pedagogik va texnologik muammolari

Raqamli texnologiyalar asosida maktabgacha va maktab ta’limi tizimini tarbiyaviy jihatdan rivojlantirish muammolari

Bolalarni xavfsiz raqamli muhitda tarbiyalashning ilmiy-metodik mexanizmlari

Raqamli muhitni bola shaxsini rivojlantirishga yo‘naltirib tashkil etishning metodologik muammolari

Maktab o‘quv fanlaridan tarbiyaviy kontentlarni yaratishning estetik va texnologik mexanizmlari

Maktabgacha ta’lim tashkilotlari pedagoglarida raqamli ko‘nikmalarni shakllantirish muammolari

Hamkorlik pedagogikasi asosida yoshlarda kiberxavfsizlik ko‘nikmalarini rivojlantirish

Oilada bolalarni kiberxavfsizlikdan himoyalanish ruhida tarbiyalashning ilg‘or texnologiyalari

Maktab va mahalla hamkorligida “raqamli klub”lar faoliyati orqali bolalarda axborot madaniyatini rivojlantirish

O‘quvchilarda milliy o‘zlikni anglash kompetensiyalarini rivojlantirishda raqamli milliy kontentning o‘rni.

O‘quvchilarning ijtimoiy tarmoqlardagi xulq-atvorini tarbiyaviy nazorat qilishning pedagogik imkoniyatlari

Ota-onalarning raqamli savodxonligini oshirish orqali oilaviy tarbiyani zamonaviylashtirish imkoniyatlari

Raqamli ta’lim sharoitida masofaviy tarbiyaviy ishlarni tashkil etishning pedagogik va texnologik asoslari

Kiberfazoda yuzaga kelayotgan yangi xatarlar sharoitida o‘quvchilarda axborot xavfsizligi madaniyatini shakllantirish

Bolalar va o‘smirlar ongiga ta’sir ko‘rsatuvchi reklama va kontentlarning tarbiyaviy tahlili

O‘quvchilarda fuqarolik pozitsiyasini shakllantirishda raqamli va an’anaviy tarbiya vositalarining integratsiyasi

Raqamli vositalar orqali tarbiyaviy targ‘ibotni olib borishning afzalliklari va xavf-xatarlarini tahlil qilish

Milliy kontentlar vositasida boshlang‘ich sinf o‘quvchilarida kitobxonlik ko‘nikmalarini rivojlantirishning ijtimoiy-pedagogik asoslari

Axloqiy kontentlar vositasida boshlang‘ich sinf o‘quvchilarining millatlararo muloqot ko‘nikmalarini rivojlantirish metodikasi

O‘quvchilarning multimedia vositalari bilan ishlash ko‘nikmalarini rivojlantirishda estetik didni tarbiyalash metodikasi

“Ota-onalar universiteti” va tarbiyaviy jarayonlarning metodik ta’minoti” ilmiy-tadqiqot bo‘limi. (Ota-onalar va maktabgacha va maktablarda amalga oshiriladigan tarbiyaviy jarayonlarni ilmiy-metodik ta’minlashga yo‘naltirilgan o‘quv-uslubiy majmualar, strategiyalar ishlab chiqish bilan shug‘ullanadi). 

Ota-onalarning tarbiyaga oid pedagogik merosdan xabardorlik darajasini oshirish vositalari

O‘zbekona an’anaviy qadriyatlar asosida oilada o‘smir qizlarni tarbiyalashni tashkil etishning kollaborativ metodikasi

Zamonaviy oilalarda an’anaviy o‘zbekona qadriyatlar asosida otalar mas’uliyatini oshirishning pedagogik strategiyalari

“Ota-onalar universitetlari” faoliyatini takomillashtirishning ilmiy-pedagogik mexanizmlari

Maktabgacha ta’lim tashkilotlarida “ota-onalar klublari” faoliyati orqali tarbiyaviy hamkorlikni kuchaytirish

“Xalqaro pedagogik tajribalar” ilmiy tadqiqot bo‘limi. Bo‘lim dunyoning rivojlangan mamlakatlarida amalga oshirilgan nazariy va metodik tadqiqotlarning samaralari, umumiy o‘rta ta’lim muassasalarida o‘quvchilarni tarbiyalash sohasida amalga oshirgan islohotlari va ularning natijalarini qiyosiy o‘rganadi. Jahon tajribasining eng samarali metodika va texnologiyalaridan O‘zbekiston sharoitiga moslashtirish va foydalanish bo‘yicha ilmiy-metodik majmualar, ishlanmalar, kitob, qo‘llanma va raqamli kontentlar ishlab chiqadi.

Maktabgacha ta’lim tizimida ta’lim samaradorligiga erishishda xorijiy tajribalardan foydalanish

Oilada milliy tarbiyaning nazariyasi va amaliyotini pedagogik tahlil qilish: Yaponiya (yoki boshqa Sharq mamlakatlari) tajribasi misolida

Milliy va umuminsoniy qadriyatlarning o‘sib kelayotgan avlod axloqiy tarbiyasidagi o‘rni (xorijiy tajriba asosida)

Mahalliy va xalqaro dasturlar asosida maktablarda sog‘lom ma’naviy muhit yaratish tajribalarini tahlil qilish

Maktabgacha va maktab ta’limi tizimida tarbiyaviy siyosat va amaliyot uyg‘unligini ta’minlashning strategik yo‘nalishlari

Hamkorlarimiz

Ta'lim sohasidagi hamkorlarimiz!

Bog'lanish

Biz bilan bog'lanish

Manzil

Toshkent sh.

Olmazor tumani, 3A

Tell

+998 --- -- --

+998 --- -- --

Email

qoriniyoziy@gmail.com

Ish kunlari

Dushanba - Juma

9:00 - 18:00

Loading
Sizning xabaringiz yuborildi. Tashakkur!