Yangiliklar
Maktabgacha va maktab ta’limi tizimidagi tarbiyaviy masalalarga oid ilmiy muammolarni tadqiq qilish yuzasidan mavzular ro‘yxati
Tarbiyaviy masalalarga oid ilmiy muammolarni tadqiq qilish bo‘yicha shakllantirilgan mavzular ro‘yxati
|
№ |
Tarbiyaviy masalalarga oid ilmiy muammolarni tadqiq qilish bo‘yicha
shakllantirilgan mavzular ro‘yxati |
|
1. |
Kognitiv yondashuv asosida o‘quvchilarning
emotsional rivojlantirishning mahsuldor tizimlari |
|
2. |
O‘smir yoshdagi
o‘quvchilarda dars intizomiga mas’uliyatli munosabatni rivojlantirish
mexanizmlari |
|
3. |
Yoshlarni
sog‘lom turmush tarzi
asosida tarbiyalashning kollaborativ texnologiyalari. |
|
4. |
Noto‘liq
oilalarda oila-maktab-mahalla hamkorligining samarali texnologiyalari asosida
o‘quvchi-yoshlarni tarbiyalash metodikasi |
|
5. |
Alohida ta’lim
ehtiyojlari bo‘lgan bolalar tarbiyasining ilmiy-metodik ta’minotini
takomillashtirish mexanizmlari |
|
6. |
“Mahalla pedagogikasi”ni modernizatsiyalashning innovatsion texnologiyalaridan foydalanish |
|
7. |
Mahallalarda “Bir bolaga
yetti qo‘shni - ona-ona” an’anaviy konsepsiyasini texnologik taminlash” muammolari |
|
8. |
Qizlarni sog‘lom turmush
tarzi asosida oilaga tayyorlashda maktab-oila-mahalla hamkorligini
rivojlantirishning maqbul mexanizmlari |
|
9. |
Oila-maktab-mahalla
hamkorligi asosida bolalarni kiberzo‘ravonlikdan himoyalanishga tayyorlash
metodikasi |
|
10. |
Oila-maktab-mahalla
hamkorligi asosida o‘smirlarda ommaviy madaniyat xurujlariga munosabatni
tarbiyalashning innovatsion tarbiyaviy ishlar metodikasi |
|
11. |
O‘quvchi-yoshlarda
mas’uliyat tuyg‘usini shakllantirishda oila va maktab hamkorligini
rivojlantirishning pedagogik mexanizmlari |
|
12. |
Umumiy
o‘rta ta’lim maktablari o‘quvchilarini tarbiyalashda “oila-maktab-mahalla
hamkorligi” profilaktikasini pedagogik-psixologik metodikasi |
|
13. |
O‘quvchi-yoshlarda
sharqona odobni tarbiyalashda milliy tarbiya an’analaridan foydalanish metodikasi
(oila-maktab-mahalla hamkorligi asosida) |
|
14. |
Boshlang‘ich ta’limni
raqamlashtirish sharoitida o‘quvchilarni fuqarolik ruhida tarbiyalash
muamollari |
|
15. |
Tarbiyaviy jarayonlarda o‘quvchilar faolligini
ta’minlash metodikasi |
|
16. |
O‘quvchilarni ma’naviy-axloqiy rivojlantirishga
qaratilgan tarbiyaviy modellarning pedagogik imkoniyatlari |
|
17. |
Bo‘lajak
o‘qituvchilarda tarbiyaviy
jarayonlarni tashkil etish kompetensiyasini rivojlantirish mexanizmlari |
|
18. |
Tarbiyaviy jarayonlarni tashkil etishning interfaol tizimi |
|
19. |
Innovatsion tarbiya strategiyalaridan pedagogik
jarayonlarda foydalanish mexanizmlari |
|
20. |
Tarbiyaviy jarayonlar mahsuldorligini ta’minlashga qaratilgan pedagogik
mahorat maktabi strategiyalari |
|
21. |
Innovatsion yondashuv asosida o‘qituvchi-o‘quvchi munosabatlarini
rivojlantirishning optimal texnologiyalari |
|
22. |
Kreativ yondashuv asosida o‘quvchilarda badiiy-estetik
didni rivojlantirish mexanizmlari |
|
23. |
Kognitiv texnologiyalar vositasida o‘smir
yoshdagi o‘quvchilarda mustaqil
rivojlanish motivlarini shakllantirish mexanizmlari |
|
24. |
O‘quvchilarda “4K” kompetensityalarini
shakllantirishga yo‘naltirilgan pedagogik jarayonlarni optimallashtirish
mexanizmlari |
|
25. |
Integrativ yondashuv asosida bo‘lajak
o‘qituvchilarda “4K” kompetensiyalarini
rivojlantirish tizimi |
|
26. |
Kognitiv yondashuv asosida o‘quvchilarda
radiativ fikrlash ko‘nikmalarini rivojlantirish mexanizmlari |
|
27. |
Kichik maktab
yoshidagi o‘quvchilarda mas’uliyat tuyg‘usini tarbiyalash asosida
ma’naviy-axloqiy sifatlarini rivojlantirish metodikasi |
|
28. |
Boshlang‘ich
sinf o‘quvchilarida mediamadaniyatni shakllantirishning ilg‘or strategiyalari |
|
29. |
Jadid ma’rifatparvarlari ma’naviy-axloqiy
merosini pedagogik jarayonlarga tatbiq etish strategiyalari |
|
30. |
Sharq mutafakkirlarining shaxs tarbiyasiga oid pedagogik merosi
vositasida o‘quvchilarda pozitiv dunyoqarashni shakllantirish tizimi |
|
31. |
Hadislar va
pandnomalar vositasida o‘quvchilarda mardlik, jo‘mardlik sifatlarini
tarbiyalash metodikasi |
|
32. |
Sharq murafakkirlarining qizlar tarbiyasiga oid
pedagogik ta’limotlaridan tarbiyaviy jarayonlarda foydalanish mexanizmlari |
|
33. |
Ota-onalarning tarbiyaga oid pedagogik merosdan
xabardorlik darajasini oshirish vositalari |
|
34. |
Milliy tarbiya modellarining o‘zbek xalqi madaniy-ma’naviy kamolotini
ta’minlash imkoniyatlari |
|
35. |
Shayx Sa’diy hikoyatlari vositasida o‘quvchilarni
ma’naviy-axloqiy tarbiyalashning innovatsion strategiyalari |
|
36. |
Pandnomalar yordamida o‘quvchilarning intellektual imkoniyatlarini
kengaytirish mexanizmlari |
|
37. |
Merosnomalar vositasida o‘quvchi hamda talabalarni
ma’naviy-intellektual rivojlantirishning innovatsion texnologiyalari |
|
38. |
Muammoli vaziyatlar yaratish asosida
o‘quvchilarda tizimli fikrlash ko‘nikmalarini rivojlantirish strategiyalari |
|
39. |
Oilaviy
qadriyatlar asosida barkamol avlodni ma’naviy-axloqiy tarbiyalashda ta’lim
muassasi-oila-mahalla hamkorligini rivojlantirish metodikasi |
|
40. |
Tarbiyaviy
qadriyatlar vositasida o‘zbek mahallalarida o‘quvchilarni salbiy illatlardan
holi tarbiyalashning takomillashgan kollabarotiv metodikasi |
|
41. |
O‘zbekona
an’anaviy qadriyatlar asosida oilada o‘smir qizlarni tarbiyalashni tashkil
etishning kollaborativ metodikasi |
|
42. |
Zamonaviy
oilalarda an’anaviy o‘zbekona qadriyatlar asosida otalar mas’uliyatini
oshirishning pedagogik strategiyalari |
|
43. |
Axborotlashgan
jamiyat sharoitida maktabgacha yoshdagi bolalarni axloqiy tarbiyalashning metodologik
muammolari |
|
44. |
Raqamli jamiyatda bolalar
va o‘smirlarni tarbiyalashning optamal mexanizmlari |
|
45. |
Axborotlashgan jamiyat sharoitida boshlang‘ich sinf
o‘quvchilarini aqliy tarbiyalashning metodologik
negizlari |
|
46. |
Turli ko‘ngilochar va milliy tarbiyaga zid muqobil internet
kontentlar yaratishning metodologik va texnologik muammolari |
|
47. |
Bolalar va o‘smirlarda gadjetlarga qaramlikni oldini olishga
xizmat qiluvchi muqobil vositalar yaratashning psixologik, pedagogik va
texnologik muammolari |
|
48. |
Raqamli texnologiyalar asosida maktabgacha va maktab
ta’limi tizimini tarbiyaviy jihatdan rivojlantirish muammolari |
|
49. |
Maktabgacha ta’lim tashkilotlari pedagoglarida
raqamli ko‘nikmalarni shakllantirish muammolari |
|
50. |
Bolalarni xavfsiz raqamli
muhitda tarbiyalashning ilmiy-metodik mexanizmlari |
|
51. |
Raqamli muhitni bola
shaxsini rivojlanishga yo‘naltirib tashkil etishning metodologik muammolari |
|
52. |
Maktab o‘quv fanlaridan tarbiyaviy kontentlarni
yaratishning estetik va texnologik mexanizmlari |
|
53. |
Hamkorlik
pedagogikasi asosida yoshlarda kiberxavfsizlik ko‘nikmalarini rivojlantirish |
|
54. |
“Ota-onalar
universitetlari” faoliyatini takomillashtirishning ilmiy-pedagogik mexanizmlari |
|
55. |
O‘quvchilarning tashabbuskorligini qo‘llab-quvvatlashda ota-ona va
o‘qituvchi hamkorligini ta’minlash mexanizmlari |
|
56. |
Oilada bolalarni
kiberxavfsizlikdan himoyalanish ruhida tarbiyalashning ilg‘or texnologiyalari |
|
57. |
Oilaviy nizolar
profilaktikasining optimal mexanizmlari |
|
58. |
Oilada
ota-ona mas’uliyatini rivojlantirishda maktab-oila-mahalla hamkorligini
samarali tashkil etish metodikasi |
|
59. |
Oila-maktab-mahalla hamkorligi asosida oilada otalar ma’suliyatini
oshirishning moqernizatsiyalashgan
shart-sharoitlari |
|
60. |
O‘smir yoshdagi o‘quvchilarda mustaqil
rivojlanish motivlarini shakllantirish tizimi |
|
61. |
Maktabgacha ta’lim tizimida
ta’lim samaradorligiga erishishda xorijiy tajribalardan foydalanish |
|
62. |
Oilada milliy tarbiyaning
nazariyasi va amaliyotini pedagogik tahlil qilish: Yaponiya (yoki boshqa
Sharq mamlakatlari) tajribasi misolida. |
|
63. |
Ta’lim muassasalarida
tarbiya jarayonini boshqarish va muvofiqlashtirish masalalari: xorijiy
tajribalar asosida |
|
64. |
Xalq an’analari va
urf-odatlari oilada bolalarning axloqiy fazilatlarini shakllantirishning
vositasi sifatida |
|
65. |
Milliy va umuminsoniy
qadriyatlarning o‘sib kelayotgan avlod axloqiy tarbiyasidagi o‘rni (xorijiy
tajriba asosida) |
|
66. |
O‘quvchilarda
fuqarolik pozitsiyasini shakllantirishda raqamli va an’anaviy tarbiya vositalarining
integratsiyasi. |
|
67. |
Yangi O‘zbekiston
taraqqiyot strategiyasi sharoitida o‘quvchilarda ma’naviy immunitetni
shakllantirishning tarbiyaviy omillari. |
|
68. |
Maktabgacha
ta’limda o‘yin texnologiyalari asosida axloqiy tarbiyani amalga oshirishning
innovatsion yo‘llari. |
|
69. |
O‘quvchi-yoshlarda
ijtimoiy mas’uliyatni rivojlantirishda volontyorlik faoliyatining tarbiyaviy
salohiyati. |
|
70. |
Maktabda
ma’naviy-ma’rifiy muhitni sog‘lomlashtirishga qaratilgan kompleks tarbiyaviy
dasturlar samaradorligi. |
|
71. |
O‘quvchilarda
ijtimoiy-emotsional kompetensiyalarni shakllantirishda sinfdan tashqari
tarbiyaviy tadbirlarning roli. |
|
72. |
O‘quvchi-yoshlarda
kitobxonlik madaniyatini rivojlantirish orqali ma’naviy-axloqiy tarbiyani
kuchaytirish strategiyalari. |
|
73. |
Maktab va
mahalla hamkorligida “raqamli klub”lar faoliyati orqali bolalarda axborot
madaniyatini rivojlantirish. |
|
74. |
O‘quvchilarda
milliy o‘zlikni anglash kompetensiyalarini rivojlantirishda raqamli milliy
kontentning o‘rni. |
|
75. |
O‘quvchilarning
ijtimoiy tarmoqlardagi xulq-atvorini tarbiyaviy nazorat qilishning pedagogik
imkoniyatlari. |
|
76. |
Maktabgacha
yoshdagi bolalarda nutq va muloqot madaniyatini rivojlantirishning tarbiyaviy
mexanizmlari. |
|
77. |
Kichik maktab
yoshida ijtimoiy rollarni o‘zlashtirish jarayonida o‘yin va hamkorlikning
tarbiyaviy ahamiyati. |
|
78. |
Maktab
jamoasida “Hamkorlik pedagogikasi” tamoyillarini joriy etishning tarbiyaviy
samaralari. |
|
79. |
O‘qituvchi
shaxsiy namunasi orqali o‘quvchilarda axloqiy me’yorlarga amal qilish
ko‘nikmalarini shakllantirish. |
|
80. |
O‘quvchilar
o‘rtasida nizolarni konstruktiv hal etishga o‘rgatishning tarbiyaviy modeli. |
|
81. |
Maktabgacha
ta’lim tashkilotlarida oila bilan hamkorlik asosida bolalar xarakter
xususiyatlarini shakllantirish. |
|
82. |
Ota-onalarning
raqamli savodxonligini oshirish orqali oilaviy tarbiyani zamonaviylashtirish
imkoniyatlari. |
|
83. |
O‘g‘il va qiz
bolalar tarbiyasida genderga mos milliy qadriyatlar asosida yondashuvni
shakllantirish. |
|
84. |
Mahalla yoshlar
yetakchilari ishtirokida o‘quvchilarning bo‘sh vaqtini mazmunli tashkil
etishning tarbiyaviy modeli. |
|
85. |
O‘quvchilarni
mehnatsevarlik ruhida tarbiyalashda “ustoz–shogird” an’analarining zamonaviy
talqini. |
|
86. |
Ta’lim
muassasalarida ijtimoiy loyihalar orqali o‘quvchilarda fuqarolik mas’uliyatini
tarbiyalash tajribalari. |
|
87. |
O‘smirlar bilan
individual tarbiyaviy ish yuritishda psixologik xizmat faoliyatining
samaradorligi. |
|
88. |
Ko‘p
madaniyatli muhitda o‘quvchilarda bag‘rikenglikni tarbiyalashning pedagogik
mexanizmlari. |
|
89. |
Mahalla, maktab
va oila hamkorligida yoshlarni ekstremistik g‘oyalardan asrashning tarbiyaviy
profilaktikasi. |
|
90. |
O‘quvchilarda
ekologik madaniyatni shakllantirishning tarbiyaviy va didaktik imkoniyatlari. |
|
91. |
Raqamli ta’lim
sharoitida masofaviy tarbiyaviy ishlarni tashkil etishning pedagogik va
texnologik asoslari. |
|
92. |
Kiberfazoda
yuzaga kelayotgan yangi xatarlar sharoitida o‘quvchilarda axborot xavfsizligi
madaniyatini shakllantirish. |
|
93. |
Bolalar va
o‘smirlar ongiga ta’sir ko‘rsatuvchi reklama va kontentlarning tarbiyaviy
tahlili. |
|
94. |
Maktabgacha
ta’lim tashkilotlarida “ota-onalar klublari” faoliyati orqali tarbiyaviy
hamkorlikni kuchaytirish. |
|
95. |
Mahalliy va
xalqaro dasturlar asosida maktablarda sog‘lom ma’naviy muhit yaratish
tajribalarini tahlil qilish. |
|
96. |
O‘quvchi-yoshlarda
milliy g‘urur va vatanparvarlik tuyg‘ularini tarbiyalashda tarixiy shaxslar
hayotining pedagogik talqini. |
|
97. |
Raqamli
vositalar orqali tarbiyaviy targ‘ibotni olib borishning afzalliklari va
xavf-xatarlarini tahlil qilish. |
|
98. |
“Oila – mahalla –
maktab” tizimida tarbiyaviy monitoring va diagnostika mexanizmlarini joriy
etish masalalari. |
|
99. |
Yangi
O‘zbekiston sharoitida uzluksiz tarbiya konsepsiyasini amaliyotga tadbiq
etishning muhim yo‘nalishlari. |
|
100. |
Maktabgacha va
maktab ta’limi tizimida tarbiyaviy siyosat va amaliyot uyg‘unligini
ta’minlashning strategik yo‘nalishlari. |
|
101. |
Sinfdan tashqari tadbirlarda o‘smir yoshdagi o‘quvchilarda ijtimoiy
tashabbuskorlikni tarbiyalash metodikasi |
|
102. |
O‘quvchilarga hayot xavfsizligi qoidalarini o‘rgatish asosida mas’uliyat
tuyg‘usini tarbiyalash metodikasi |
|
103. |
SEL metodikalari vositasida
o‘smirlarda mas’uliyatli qaror qabul qilish kompetensiyalarini rivojlantirish |
|
104. |
O‘quvchilarning
multimedia vositalari bilan ishlash ko‘nikmalarini rivojlantirishda estetik didni
tarbiyalash metodikasi |
|
105. |
Milliy kontentlar vositasida boshlang‘ich sinf o‘quvchilarida kitobxonlik
ko‘nikmalarini rivojlantirishning ijtimoiy-pedagogik asoslari |
|
106. |
Kognitiv yondashuv asosida bo‘lajak o‘qituvchilarni tarbiyaviy jarayonlarni
loyihalashga tayyorlash mexanizmlari |
|
107. |
Huquqbuzarlik
sodir etishga moyilligi bo‘lgan o‘quvchilar bilan ishlashning pedagogik
tizimini takomillashtirish |
|
108. |
Axloqiy
kontentlar vositasida boshlang‘ich sinf o‘quvchilarining millatlararo muloqot
ko‘nikmalarini rivojlantirish metodikasi |
|
109. |
Bo‘lajak
boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining tanqidiy fikrlashini rivojlantirish
asosida tarbiyaviy faoliyatga tayyorlash |
|
110. |
Qadriyatli yondashuv asosida umum ta’lim maktablari o‘quvchilarida
inklyuziv madaniyat ko‘nikmalarini shakllantirish mexanizmlari |